Tuesday, September 21, 2010

Membuang sambil ..TING!!!

Korang kalu gi membuang ada bawak bahan bacaan x??


Hahahaha.entri kali nih bukanlah kotor tapi ianya da macam satu tabiat plak.aku kalu gi membuang,kompom bawak bahan bacaan.bukan ape,macam xsyiokk je kalu melenggang kangkung.ehm..


Ape sebabnya aku bawak???


Story 1:dulu masa aku darjah 1 kat sekolah kebangsaan kuala kubu bharu (which I’m very proud of it), ade sorang cikgu ni.name dia cikgu maria (putih-putih,macam chinese.maybe masuk islam rasenya).dia nih sangatlah pandai speaking and dia slalo ingatkan anak murid tuk bawak kemana sahaja buku (either buku cerita atau suratkhabar ) termasuklah dalam toilet.katenya budaya membaca kenelah diterapkan di mana sahaja kita berada.so, sebab tuhlah aku dari darjah satu sampai sekarang akan bawak ape jenis bahan bacaan termasuklah word puzzle dalam toilet.hahahaha.


Story 2:kadang2 bila kita dalam toilet tuh,kan lama sangat.so macam membuang masa lak kalu dok tunggu je, if kita bawak bahan bacaan,at least masa kita terisi ngan benda2 yang berguna.ahaks.


Story 3:ehm,yang nih aku tak tau betul ke tak tapi kakak aku penah cakap xelok sebenarnya kita wat 2 benda dalam satu masa. Meaning,if nak membuang,kita kene setkan otak kita untuk membuang je so benda tuh akan smoothly je kuar.if wat dua benda sekaligus,tuh yang kadang2 terjadinya sembelit.hahahahaha.


Tapi, aku tetap rasa xsalah pun kalau kita terapkan budaya membaca walaupun dalam toilet. Tapi bahan bacaan korang tuh biarlah yang elok dibaca.janganlah bawak al quran pulak dalam toilet atau ayat2 suci atau buku2 agama.kan ke xelok tuh.


p/s:aku ngah saket perut sebenarnye nih.hahahaha.tuh yang tulis entri yang related ngan kesakitan aku.

3 comments:

**PriNciPLe_AmZy** said...

haish~!
busuk punye olang...hehehe =p

farizah zin said...

eca:mn ade busuk ar..hahahaha.

Anonymous said...

farizah
bile bc entri ko
terpkir satu soalan
kalo bwk bhn bacaan yg x senonoh dlm tandas tue camne plak

haha
just gurau je

ps: ak x penah bw buku dlm tandas..