Wednesday, September 29, 2010

dulu-dulu..tapi skang?

dulu-dulu..
duduk kuala kubu macam duduk dalam syurga walaupun slalo kene sebat ngan abah sebab kuar gi main sampai xnampak jalan alek umah.jiran sebelah umahla yang tolong jemput and halang abah dari marah kami dua beradik..

skang?
sampai da xnampak jalan nak kuar dari umah sebab xlama lagi nak kawen da.hahahaha.pastuh dok sebuk jaga anak buah yang pandai, nakal and pandai amek hati aku sebagai mak cu diorang.agak2 kalu acu ada anak nanti,mak korang nak jaga x anak acu??ahaks.

dulu-dulu..
abah ngan mak aku citer,time aku kecik diorang letak je aku dalam besen pastu anta gi umah pengasuh aku,mak leha.sampai skang aku still lagi contact ngan dia.best wooo..

skang??
anak-anak dihantar kat umah mak bapak sendri.bak kate bapak aku,budak2 nih pembunuh dalam senyap.yelah,kengkadang diorang nangis2, merengek2.bukan benci dan membebankan tapi bila da tua,mak bapak kita pun nak rehat gak..haishh..so,itu buat aku terpikir.insya allah aku xmau susahkan diorang.

dedolu..
aku bukanlah pandai mana tapi insya allah time sekolah pagi,aku akan berada dalam top 5..soklah agama pun insya allah top 10..itu semua sebab tegasnya mak bapak aku mengajar aku.mungkin aku xsepandai kakak aku yang skang jadi doktor.tapi at least aku jadi gak manusia...

skang??
mak bapak da xkesah anak dapat no bape.da xde da sifat nak bersaing antara anak masing-masing.sampai ada yang pk lantak ko lah ko nak jadi ape.ade aku kisah???hai,teruknye masalah sosial skang..

dedolu..
aku tukar baju sekolah pagi nak ke sekolah agama dalam kete je.bukan ape,umah kat batang kali tapi sekolah kat kuala kubu.bila imbau balek,mmg pengalaman dowh.makan pun makan nasi bungkus.xmacam sesetengah tuh,makan berhidang kat umah..

skang??
xmungkin ade yang macam tuh lagi.ade ke yang tukar baju kat dlm kete??hahahaha.

dedolu..
mak aku cukup marah bile dapat tau yang aku just dapat 4a 1b dalam upsr sedangkan kawan baik aku ;eh dapat 5a.nape aku xbuleh???pastu time exam sekolah agama pun camtu gak.member baik aku dapat mumtaz.aku dapat jaid je.adoiyai...

skang??
aku xtau wujud lagi ke mak bapak camtuh.hahahaha.ye ar.kalu diikutkan,mak bapak dulu sgtlah competitive ngan anak2 org lain...

dedolu..
gemuk yang melampau...

skang??
gemuk gak.

HAHAHAHAHA.CAMNE NAK BUAT???

No comments: