Friday, October 8, 2010

bila perempuan bawak kereta!!

mungkin agak sadis tapi inilah realiti!

mmg betul.aku pun seorang perempuan. Lepas SPM je mmg aku da bawak kete. bawak ke Ipoh dan seterusnya ke Serdang.Kiranya da 8++ years aku da bawak kete.

mmg ada ayat klise. Contohnya:
"gile lembab pompuan nih bawak kete!"
"apahal la terhegeh-hegeh nih. la patut ar, pompuan bawak!"
"lo, asek brek je kete depan nih." bila potong, "owh pompuan!".

hai, bukan aku nak mengata kaum pompuan. tapi mungkin segelintir pompuan ada yang bawak macam tuh.bukan ape, BERHATI-HATI.diorang bukan lah lembab tapi amat particular dengan segala laws and rules!.

AKU?? ada orang kate aku bawak laju. ada gak yang cakap aku suka menyelit-nyelit. kiranya insya allah kalu bawk kete kat KL atau Perak, tak jadi masalah.sebab???
KL: terkenal dengan jammed yang amat and itu xjadi masalah.
PERAK: pekan koboi yang sangat TIDAK mengamalkan signal and seperti xde sivic manners.
( sorry org perak.itu kenyataan ye )

tapi, aku bukan nak citer pasal tuh semua. aku nak citer cara orang pompuan bawak kete.i mean kedudukan their seat and cara pegangan stereng tuh.

sumber: google

semalam aku gi reherseal konvo and ada ar satu proton saga version lama. yang bawak pompuan.(sorry, aku lupa amek gambar! ).

cara dia bawak mmg sangat menakutkan. bukan takut sebab hebat tapi bila seat dia sangat ke depan and macam nak terhantuk da muka dia depan her stereng. mesti orang akan cakap "la,sukati dia ar.ikut keselesaan dia". but one thing, i dont think yang dia selesa dengan cara duduk tu,macam sangat terseksa. rasa cam nak bukak je cermin kete and suh that lady duduk dgn selesa.

sumber: google

fuh, jahat ke aku kalu aku cuba sampaikan ape yang aku rase. bukan ape, kdg2 cara cam tuh pun boleh sebabkan accident..

TO ALL WOMAN DRIVER, please la duduk dengan cara yang selesa and jangan dera diri anda denan duduk sampai xde space stereng tuh nak bergerak. and please be careful and bawak kereta biar berpada-pada. sumtimes too careful pun boleh bawa accident.

p/s:saya pun bukan perfect.hehehe

No comments: