Monday, November 8, 2010

bila ALLAH MAHA BERKUASA!

ALHAMDULLILLAH!
syukur pada ALLAH s.w.t. terima kasih YA ALLAH.

yes. i'm very grateful. saya dapat gi MTest KPLI.
alhamdullillah.

"why KPLI???"
ramai yang tanya.
"ko serius ke ja nak jadi cikgu??"
"beb,ko apply la hp, dell, ibm..bla..bla..bla.."
"lor,blaja tetinggi nak jadi cikgu"

all, mmg bukan cita-cita saya untuk jadi cikgu.tapi bila da makin membsar, meninggi dan matang nih,persoalan about future asek dok berdentum je dalam pala otak nih.even la nih sebuk pk pasal kawen, about my future pun nak kene pk gak.

my future plan:
1.sy mmg nak jadi kuli gamen.sebab tuh sy amek scholar jpa dengan harapan kuar degree dapat F41.tapi sy xdapat interview.maybe lum ada rezeki lagi.

2.pas kawen sy nak wat ape?xkan nak dok umah je.so, dalam hati nak sambung master but in journalist or mass comm.itu cita-cita saya sejak dulu lagi.tapi yang pasti saya akan sambung jugak MASTER!

3.last option yang ada, apply KPLI.i think if saya jadi cikgu, kompom sy pun jadi budak2 alek.asek gelak je ngan student.i think i can get long ngan budak2.hahahaha.

nape x keje private?
yes,offer mmg banyak.alhamdullillah.especially hp ngan ibm.alhamdullillah.tapi i dont think i can working in private sector. as programmer, rase cam xde life pulak kalu working in private sector.hahaha.

so, that's it.
syukur padaMU YA ALLAH.

this saturday saya gi MTEST.
wish me luck u ols!

1 comment:

miNa said...

hoho..tak aci..
kite tak sempat plak nk tgk dpt g tak mtest tu or tak..sgt hampeh..termiss nk tgk..gile rugi..
jadi cekgu skewl rendah la kan??